Bakgrunn

Bakgrunn

Kanskje begynte det på en fjelltur. Eller i en hytte med utsikt over Hardangerfjorden? Nei, det begynte med Arild. Arild Opsahl, og et oppdrag han fikk.

Fikk han i oppdrag å redde verden, slik som James Bond? Eller å bygge en motorveg mellom Oslo og Trondheim? Nei, han fikk i oppdrag å etablere en større trykkerikjede. Oppdraget fikk han fra et stort trykkeri. Men det lyktes ikke, for alle de gode byråene Arild kjøpte, var plutselig ikke så gode lenger. Derfor måtte Arild tenkte gjennom saken på nytt.

Hva tenkte han? Tenkte han lenge?

Nei, han tenkte "felles trygghet, eget ansvar".I stedet for å kjøpe opp alle de gode byråene, ga ham dem et tilbud.

Et tilbud – slik som Gudfaren? Et de ikke kunne si nei til?

Ja, nettopp! Et tilbud de ikke kunne si nei til - å bli deleiere i et felles varemerke som skulle samle mange gode byråer, og sammen skulle de bli enda bedre. Hvert byrå skulle være selvstendig og styre seg selv, men dra nytte av den store aktørens styrke og av sine kollegaers kompetanse og spesialområder.

Slik som Prinfo?

Ja, slik som Prinfo. I den retning.